Image by Clem Onojeghuo

Hoe train ik mijn verdraagspier?

Workshop met Daphne van Roon

Wat?

Verlang je naar minder onzekerheid, meer zelfvertrouwen en rust? Doe deze workshop dan niet!

Wat je in deze workshop wel leert is hoe je flexibel en veerkrachtig om kunt gaan met onzekerheid en andere ongemakken. Daphne benadert verandering vanuit de visie dat ongemakkelijke gevoelens nou eenmaal bij het leven horen. Als je je eigen keuzes wilt maken zul je moeten dealen met alles wat je als feit te accepteren hebt. Bereidheid en moed staan centraal, zodat je je energie kunt gebruiken voor zinnige zaken en stap voor stap het heft in eigen hand kunt nemen.

Tijdens de workshop krijg je inzicht in jouw coping strategieën bij lastige situaties op je werk: bijvoorbeeld die collega die het bloed onder je nagels vandaan haalt, die klant waar je zo onzeker over bent, of jouw eigen perfectionisme waar je steeds maar tegenaan loopt. Je leert hoe je beter voor jezelf kunt zorgen en wat de winst is  als je onverschrokken het monster in de bek leert kijken.

Programma

De workshop is interactief waarbij theorie en oefeningen worden afgewisseld. Iedere deelnemer werkt een eigen casus uit de praktijk.

Onderwerpen:

• Wat is een verdraagspier?!

• Coping strategieën, wat zijn dat?

• De invloed van micro-pauzes (Pitstopjes)

• groepsdruk en (sociale-) veiligheid

• Het vergroten van veerkracht.

Voor wie?

De workshop is voor iedereen die veerkrachtig om wil gaan met onzekerheid e andere ongemakken.

Wat levert deze workshop op?

Na afloop hebben de deelnemers:

• inzicht in hun eigen gedrag omtrent lastige situaties op het werk,

•  tools om te dealen met lastige situaties.

Duur:

3 uur

Maximaal 10 deelnemers (online maximaal 8).

Locatie

De workshop is zowel online als live mogelijk. Daphne komt graag bij u op locatie, indien gewenst kunt u ook de zaal van De Federatie boeken voor de workshop.

Trainer

Daphne van Roon is al tientallen jaren trainer, (team)coach en adviseur en draagt bij aan het gezond en bevlogen houden van mensen in hun werk. Zij gidst teams en individuen naar een nieuw pad, waarbij zowel prestaties als werkplezier van belang zijn. Dit doet zij in de zorg, het bedrijfsleven en bij overheids organisaties. Zij is ervaringsdeskundige als het gaat om onzekerheid, spanning en andere ongemakken. Bekijk ook onderstaand boek van Daphne: "Hoe train ik mijn verdraagspier?"

Daphne2.jpg
Schermafbeelding 2021-04-23 om 09.44.40.

Ben je geïnteresseerd in deze workshop voor jouw organisatie of team?  Neem contact op met Hanneke of Esther via info@defederatie.nl